پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود استخوان کودکان را چگونه تقویت کنیم؟ مصرف بیسکوییت و کلوچه چه تاثیری بر سلامتی کودکان دارد؟ خشم بهاری را کنترل کنید برای حفظ سلامتی روزانه چند عدد تخم مرغ بخوریم؟ زردچوبه چه تاثیری در افزایش طول عمر و جوانی دارد؟ ۴ عارضه مصرف خودسرانه ویتامین دی را بشناسید بیشتر شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است | عمده اقدامات غیرمجاز در آرایشگاه‌ها و مراکز زیرزمینی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (٨ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | وزش باد و بارش باران در برخی از مناطق استان واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار، ۵ مصدوم برجای گذاشت آیا انجام اقدامات زیبایی در دوران بارداری ممنوع است؟ روند کاهشی داوطلبان پسر برای ورود به دانشگاه | کاهش حدود ۳ درصدی داوطلبان پسر در خراسان‌رضوی طی یک سال زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی اعلام شد دستگیری چند سارق با ده‌ها فقره دزدی در مشهد بهترین دمنوشی که از اضافه‌وزن جلوگیری می‌کند
سرخط خبرها

اهدای خون با روزه‌داری هیچ منافاتی ندارد | شش پایگاه انتقال خون مشهد بعد از افطار فعال هستند

  • کد خبر: ۱۵۷۱۴۴
  • ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷
اهدای خون با روزه‌داری هیچ منافاتی ندارد | شش پایگاه انتقال خون مشهد بعد از افطار فعال هستند
معاون فنی انتقال خون خراسان رضوی گفت: قابل قبول بودن ذخایر خونی به‌معنی بی‌نیازی نیست، چون نیاز به خون هر روز در استان وجود دارد.

دکتر علی حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز درباره ذخایر خونی استان می‌گوید: در حال حاضر وضعیت خون استان نسبتا‌ خوب است و اگر بخواهیم این وضع حفظ شود، مردم باید هرشب در ماه رمضان هم به پایگاه‌ها مراجعه کنند تا بتوانیم هم نیاز روزانه مراکز درمانی را تأمین کنیم و هم ذخایر خونی را پایدار نگه داریم. بنابراین، قابل قبول بودن ذخایر خونی به‌معنی بی‌نیازی نیست، چون نیاز هر روز وجود دارد.
به گفته معاون فنی انتقال خون استان، همه گروه‌های خونی مثبت و منفی مورد نیاز است، اما افرادی که گروه خونی منفی دارند، کمترین وقفه را در مراجعه داشته باشند.

وی افزود: مراجعات نسبتا بد نیست، ولی اگر بخواهیم به حالت پایدار بماند، لازم است با اطلاع‌رسانی‌هایی که انجام می‌شود، مردم هر شب در ماه رمضان مراجعه کنند.
حسنی ادامه داد: اهدای خون با روزه‌داری هیچ منافاتی ندارد. آن‌هایی که نمی‌توانند روزه بگیرند، می‌توانند صبح مراجعه کنند و افرادی که روزه می‌گیرند، بعد افطار می‌توانند به شش پایگاه ما مراجعه کنند. مردم سعی کنند از افطار تا سحر مایعات بیشتری مصرف کنند. مطمئنا با این کار مشکلی پیش نخواهد آمد.

این مسئول یادآور شد: شش پایگاه ثابت ما در مشهد، میدان تقی‌آباد ابتدای خیابان دانشگاه، پایگاه مهر در بولوار ابوطالب، پایگاه شهید کریمی در قاسم‌آباد، پایگاه میلاد در بولوار استقلال، پایگاه سناباد انتهای خیابان سناباد غربی، پایگاه امید در طبقه منفی‌یک مجتمع امید نبش خیابان شیرازی ۳، هر شب از ساعت ۸ تا ۱۲ شب فعال هستند.
معاون فنی انتقال خون خراسان رضوی گفت: در استان هم شهرستان‌های نیشابور، سبزوار، گناباد، تربت حیدریه و جام، قوچان و کاشمر هر شب و روز‌های زوج هم فعال هستند.

به گفته دکتر حسنی، ماه مبارک رمضان مثل همه روز‌هاست و امکان خون‌دادن فراهم است. اهدای خون زمان و مکان ندارد، چون تنها راه تأمین آن برای افراد نیازمند، اهدای خون است. مردم در اولین فرصت به پایگاه‌ها برای اهدای خون به‌خصوص در این ماه پربرکت مراجعه کنند.

وی توصیه کرد: برای اهدای خون حداقل سن بین ۱۸ تا ۶۵ سال و ۵۰ کیلوگرم به بالاست. اگر قبلا  خون اهدا کرده‌اند، فاصله اهدای خون دوباره سه ماه است و آقایان در سال چهاربار و خانم‌ها در سال سه‌بار می‌توانند خون بدهند. شهروندان قبل از مراجعه غذای سبکی میل کرده باشند و کارت شناسایی معتبر به‌همراه داشته باشند.
وی افزود: براساس پروتکل‌های بین‌المللی، آزمایش‌هایی روی خون انجام می‌شود تا سلامتی خون مشخص شود و بعد توزیع صورت بگیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->